Guide

Procedure ved leverandørskifte i NemHandelsregistret

  • Seneste opdatering 24. marts 2023

Sådan gør du, når din virksomhed skifter serviceleverandør:  

Når din virksomhed skifter serviceleverandør, skal jeres aktuelle registreringer af EAN-nummer i NemHandelsregistret overdrages til den nye serviceleverandør.

Den gamle serviceleverandør skal slette alle aktuelle registreringer, inden registreringerne fra den nye serviceleverandør kan træde i kraft.

Den letteste måde at håndtere overdragelsen af EAN-nummeret er, at de to serviceleverandører aftaler en dato og tidspunkt for overdragelsen.   

Den gamle serviceleverandør sætter den aftalte dato som udløbsdato i NemHandelsregistret, og den nye serviceleverandør gør sine registreringer gældende fra samme tidspunkt.   

Koordinerer kunden skiftet, er det vigtigt, at den gamle og nye leverandør benytter præcis samme dato og tidspunkt for overdragelsen.

NemHandel Supportens rolle ved overdragelse af EAN-nummer:  

Overdragelsen af EAN-nummer skal som udgangspunkt aftales mellem de to serviceleverandører. 

NemHandel Support kan kontaktes i tilfælde af, at I ikke er klar over, hvem der har foretaget de aktuelle registreringer, eller ikke kan få fat på vedkommende.  

Når I opretter jer i NemHandelsregistret, er det derfor vigtigt at angive en forretningsmæssig kontakt på den gruppe, som modtager-punkterne ligger i. 

Vi anbefaler, at den e-mail som indsættes ved registrering, bliver læst på daglig basis – så der hurtigt kan blive reageret på henvendelser.   

Nemhandel Support

Kontakt Nemhandel Support her.