Hvilke krav stilles der til et adgangspunkt i Nemhandel?
For at blive godkendt som adgangspunkt og oprettet i Nemhandel af Erhvervsstyrelsen skal din organisation leve op til ISO 207001 standarden for informationssikkerhed og følge anvisningerne for PEPPOL
Hvordan bliver jeg adgangspunkt i Nemhandel?
Som adgangspunkt kan du have et eller flere adgangspunkter, eksempelvis et afsender- og et modtager-adgangspunkt. Du kan vælge om det kun er dine egne kunders trafik eller om du vil lave aftale med andre om adgang til Nemhandel via dine adgangspunkter.
Der er flere måder du kan blive et adgangspunkt på afhængig af hvilken løsning du tilbyder. Erhvervsstyrelsen anbefaler en Oxalis-løsning, men dette er ikke et krav. Se listen over løsninger her:
Hvor finder jeg krav og vejledninger for at blive adgangspunkt i Nemhandel?
Hvordan kan jeg understøtte e-fakturering via Nemhandel uden at være adgangspunkt?
Der findes i dag allerede danske og internationale adgangspunkter, som man kan indgå en aftale med. Hvis du benytter en tredjepartsleverandør som adgangspunkt til at give kunder adgang til Nemhandel, skal din revisor godkende dit adgangspunkt samt jeres individuelle forretningsforhold inklusive den tekniske opsætning mellem jer. Bemærk at Nemhandel tillader ikke trafik udenfor Danmark’s grænser.